Положення про внутрішню систему забезпечення якості ЗЗСО № 102 з поглибленим вивченням англійської мови Шевченківського району м. Києва освіти зроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року №2145 – VІІІ (ст.41. Система забезпечення якості освіти).
1. Метою розбудови та функціонування системи забезпечення якості освіти в навчальному закладі є:
- гарантування якості освіти;
- формування довіри батьків до системи загальноосвітнього процесу освіти, органів управління освітою;
- постійне та послідовне підвищення якості освіти;
2. Складовими системи забезпечення якості освіти в навчальному закладі є:
- система забезпечення якості в закладі освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти);
- система зовнішнього забезпечення якості освіти;
- система забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості освіти.
3. Система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) може включати:
- усвідомлення усіма педпрацівниками школи відповідальності за якість освіти що надається;
- визнання необхідності розроблення стратегії та процедур забезпечення якості для освітніх програм що реалізуються;
- прийняття наукових обґрунтованих рішень на основі аналізу повної і об’єктивної інформації;
- відмова від авторитарного стилю керування і перехід до лідерства;
- максимальне урахування вимог до якості освіти усіх зацікавлених сторін та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
4. Школа працює у взаємодії з усіма зацікавленими сторонами, до яких відносяться:
- органи, що здійснюють управління у сфері освіти;
- педагогічний персонал школи;
- здобувачі освіти та їх батьки;
- органи місцевого самоврядування представники депутатського корпусу, які представляють даний мікрорайон.
5. Система якості освіти школи забезпечується на трьох рівнях:
5.1. Рівень управлінської діяльності, навчально-методичне забезпечення навчального процесу, виховна робота у ЗЗСО.
5.2. Процеси управління ресурсами, підготовка та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, матеріально-технічне та інформаційне забезпечення. Дотримання правил безпеки життєдіяльності;
5.3. Рівень стратегічного управління (постійне покращення і контроль якості) орієнтований на підвищення ефективності та результативності управління. Він представлений процесом діяльності педагогічної ради.
6. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі.
6.1. Внутрішня система забезпечення якості ЗЗСО № 102 є складником системи забезпечення якості освіти в Україні і містить дві підсистеми: забезпечення та моніторингу якості освіти і освітньої діяльності школи.
6.2. В школі поточний контроль результатів навчання здобувачів освіти здійснюється впродовж семестру з метою оцінювання складових учнівської компетентності під час усіх видів занять та самостійної роботи учнів з вивчення навчальних предметів.
6.3. Поточні результати навчальних досягнень здобувачів освіти фіксуються в класних журналах і доступні для перегляду та аналізу дирекції, класними керівниками, здобувачами освіти та їх батьками.
6.4. Підсумковий контроль в результаті навчання здобувачами освіти здійснюється у формі моніторингових робіт, ДПА,НМТ.
6.5. Підсистема забезпечення та моніторингу якості освітньої діяльності школи містить такі процедури: встановлення зворотного зв’язку з учасниками освітнього процесу (опитування здобувачів освіти, педагогів школи); сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних кадрів; забезпечення доступності інформації щодо результатів діяльності школи усіма зацікавленими сторонами на веб-сайті закладу школи; постійне удосконалення інформаційної системи школи для створення ефективного інформаційного освітнього середовища.
7. Стратегічні цілі і завдання удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі.
7.1. Відповідно до місії школи основними стратегічними цілями внутрішньої системи забезпечення освітою є: забезпечення якості освітньої діяльності школи шляхом дотримання норм та процедур і за підтримки всіх учасників освітньої діяльності.
7.2. Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:
7.2.1. постійний моніторинг змісту освіти;
7.2.2. спостереження за реалізацією освітнього процесу;
7.2.3. моніторинг технології навчання;
7.2.4. моніторинг ресурсного потенціалу школи;
7.2.5. моніторинг управління ресурсами та процесами;
7.2.6. спостереження за станом соціально-психологічного середовища школи;
7.2.7. контроль стану прозорості освітньої діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів;
7.2.8. розроблення рекомендацій щодо покращення даної діяльності, участь у стратегічному плануванні.
7.3. Здійснення постійного моніторингу змісту освіти полягає у періодичному аналізі навчальних планів, програм навчальних дисциплін на предмет їх відповідності навчальним потребам здобувачів освіти.
7.4. Здійснення моніторингу технологій навчання полягає у визначенні ступенів відповідності методів, засобів, форм навчання, сучасним науково – педагогічним підходам та сучасній освітній парадигмі вітчизняної освіти, аналізі критеріїв оцінювання та ефективності засобів контролю навчальних досягнень учнів. Моніторинг ресурсного потенціалу школи полягає в аналізі відповідності матеріально- технічного, навчально-методичного та інформаційного ресурсів цілям заявлених освітніх програм, встановлення ефективності функціонування інформаційної системи школи.
7.5. Здійснення моніторингу управління ресурсами та процесами в школі полягає у визначенні ефективності управління в навчальному процесі в цілому та окремих його складників.
7.6. Спостереження за станом соціально-психологічного середовища школи полягає в діагностуванні морально-психологічного клімату в колективі.
7.7. Обов’язковою складовою діяльністю щодо покращення якості освітньої діяльності та якості освіти є участь у стратегічному плануванні.
8. Організація внутрішньої системи якості освіти в ЗЗСО № 102
8.1. Організація внутрішньої системи забезпечення якості освіти в школі здійснюється на таких рівнях: І рівень – здобувачі середньої освіти; ІІ рівень – творчі студії вчителів; ІІІ рівень – адміністрація закладу.
8.2. На першому рівні організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти психологом та соціальним педагогом здійснюється соціологічним опитуванням здобувачів освіти щодо: якості проведення навчальних занять (уроків, практичних та лабораторних робіт), другий рівень – забезпечення якості освіти визначається за такими напрямами: контроль виконання вимог та встановлених нормативів щодо якісної організації освітньої діяльності; моніторинг поточних, проміжних результатів навчання здобувачів освіти; встановлення та оцінювання рівня досягнень складових компетентностей здобувачів освіти, досягнутих на певному етапі їх навчання (чверть, семестр).
8.3. Третій рівень реалізується адміністрацією:
8.3.1. визначається якість планування, контроль рівня досягнень здобувачами освіти;
8.3.2. управління якістю (методи та види діяльності оперативного характеру, що використовуються для виконання вимог до середньої освіти та встановлених нормативів);
8.3.3. щорічне оцінювання здобувачів освіти та регулярне оприлюднення результатів таких оцінювань на офіційному веб-сайті;
8.3.4. забезпечення функціонування та постійне вдосконалення інформаційної системи школи;
8.3.5. забезпечення публічної інформації про освітні програми; встановлення оперативного зворотного зв’язку з випускниками школи.
ЗАХОДИ
забезпечення якості освіти
в ЗЗСО № 102 з поглибленим вивченням англійської мови
Шевченківського району м. Києва
©2021